Ruslan Absurdov    



Алгоритм побудови кадра

Гадаю ніхто не стане сперечатись із тим, що наочна картинка, скоріше повідомить нам інформацію, ніж букви чи слова.

Байдуже, буде це світлина, чи відео...


Ні в якому разі, не хочу принизити можливості вербального методу, але у часи глобальної діджиталізації, не можна недооцінювати мову візуального спілкування.

Звичайно у цієї мови є певні закони та правила. І як професійний фотограф, я зацікавлений розповсюджувати культуру візуального мистецтва. Бо так ми краще будемо розуміти один одного, до того ж спілкування стане красивішим.

Тому пропоную свій власний алгоритм для побудови кадра.

Згідно з яким, послідовність дій має бути така:

1. Композиція.

1.1. По-перше, треба вибрати задній план.

- Він не повинен відвертати увагу від головних акцентів. Тобто, занадто яскравий, чіткий бекграунд скоріш за все буде заважати. 

- Також, слід тренувати "периферійний зір". Ці навички допоможуть контролювати всілякі дрібниці що раптово потрапляють у кадр, паралель горизонту, та взаємодію усіх елементів кадра.

Як не дивно, але починати фільмування потрібно, спираючись на задній план.

 1.2. По друге, щоб фотографія вийшла збалансованою, раджу виводити зір із чіткості, та розглядати простір кадру як кількість світло-плям. Таким чином, навіть не маючи академічних знань, досить легко побудувати гарну композицію.

Краще з цим впораються ті спостерігачі, яки звикли свідомо вдивлятись у полотна продавніх майстрів, добре кіно, фото то що...

Але наполегливим митцям, звичайно пораджу класичну методу.

Схеми збудовані на законах математики, з давніх часів допомагали художникам усіх жанрів, тож і нам стануть у пригоді.

 П.С.: Я не маю за ціль доконати читача складною теорією, тому залишаю майже кожний пункт свого трактату, трохи незакінченим, сподіваючись що за нагодою, кожен читач сам вирішить, вистачає йому сказаного чи треба поГуглити глибше. А там є куди копати! 

2. Кольори.

Людське око добре сприймає сюжет, де гамма обмежена трьома кольорами

Це аж ніяк не догма, але добра порада.

Звичайно, деякі художники, фотографи та відео-оператори здатні впоратись і с більш складною гаммою, але то, вже - вищий пілотаж.

Щоб не ускладнювати цей параграф, пропоную розглянути схеми кольорів, якими користуються у Голлівуді...

Як бачимо, фахівці використовують компіляції, спираючись на єдину модель, але на різні способи поєднання кольорів. ​​​​​​​

3. Експозиція.   

Кажуть що фотографія - діло темне. Але доволі зрозуміле, якщо знаєш що до чого. 

Уявіть, що об'єктив вашого смартфона/фотокамери дивиться на щось...

І можливо я здивую вас, але здебільш, щоб б йому не показали, він завжди бачить 18%-ну середньо-сіру карту

Винятком можна вважати пленоптичну фотографію на грунті нейросіток, але це вже зовсім інші казки. 

Річ у тому, що шкіра європейця, дійсно відбиває 18% того світла яке на неї потрапляє. Тож, сіру карту прийняли за еталон вимірів експонометрії у всьому світі. І таким чином, матриця гаджета, чи плівка старого фотоапарата, отримує саме стільки світла, скільки наміряв вбудований  експонометр

Є тільки невеличка дрібниця... 

Здебільш, кадри яки ми бажаємо зробити, суттєво відрізняються від сірої карти. Тому інколи, коли робиш світлину проти сонця, обличчя виходять затемним. А спалах смартфона може випалювати близьке зображення у ночі...

Щоб такого не траплялось, треба примусово вказати приладу, де саме він повинен робити вимір світла.  

Наприклад, у смартфоні, треба тапнути по екрану саме на обличчя того хто в кадрі, незважаючи на те, що бекграунд у цьому випадку, може вийти погано.

Сучасні гаджети суттєво покращили результати фото і відео зьомок у складних умовах освітлення.

Але навіть наші очі неспроможні бачити однаково і яскраве світло, і темну тінь одночасово.

Нам тільки здається що так і є, але насправді, за подібну можливість відповідає наш мозок.

Тим же шляхом пішла і техніка. Процесор у смартфоні, просто зшиває велику кількість інформації в одному кадрі.  

Моя порада у цьому пункті, дуже проста.

- Осягнувши теорію, обирайте саме такі умові освітлення, де ваш знімальний пристрій впорається належним чином. 

- Усі куточки кадра, мають бути освітлені +/- однаково. Інакше світлочутливий елемент, нездужає велику різницю між світлом та тінню. 

4. Різкість.  

Традиційно, точку різкості ставлять на віях ока, що є ближнім до об'єктива.

Але правила існують, щоб їх порушати.

Тож знаю багато прикладів, де фокус потрапляє не в око персони, і навіть не в обличчя.

Взагалі, точка різкості - це пріоритет, який автор кадра залишив глядачеві.

І якщо художній задум того вимагає, нема проблем.

Головне щоб акцент не був випадковим. 

5. Зміст.

Звичайно, найскладніший пункт я залишив для обраних. 

Хоча, з цього мало б все починатись.

Особисто для мене, не так важлива форма, як зміст фотографії, сюжету.

Під час фотозьомки, головне зрозуміти що саме має стати пріоритетним акцентом.

- Про що я хочу сказати?!

- Що найголовніше у кадрі?!

- Як побудувати композицію, де ланцюжок акцентів розповість глядачам цікаву історію?..

Мужской арт портрет в студии

Коли ідея, чи скоріше відчуття світлини стають зрозумілими, все інше зазвичай, майже само складається належним чином. 

Мабуть, це і зветься натхненням.

Для себе я кажу так:

- Упіймав хвилю.


Та не завжди все так романтично 

Інколи щоб дістатись до самого цікавого, треба розворушити реальність.

Тому пропоную дещо з арсеналу власного досвіду.

- Добре спрацьовує дія персони, яка стане доречною у сюжеті.

Наприклад, потерти долоні... Застібнути ґудзик...

- Не погано, якщо той, кого ви фотографуєте, спробує з вами спілкуватись.

Взагалі, світлина де є посилання, завжди виглядає жвавою, цікавою.

​​​​​​​

Секрет у тому, що ми усі вимагаємо спілкування, навіть якщо розглядаємо  портрет. 


Є ще ціла купа і вагон із тачкою різноманітних інструментів які використовують професійні фотографи та оператори, при створенні чудових фотографій та фільмів.

Але зрозуміло, ця маленька стаття не може розповісти усього.

Тож, приходьте до мене на майстер-клас, де я на прикладах покажу набагато більше дієвих прийомів із власного досвіду.  

#артпространство  #фотографРусланАбсурдов #профессиональныйфотограф #артпортрет #блогфотографа #сайтфотографа #мастеркласс #лекцияпрофото #языквизуальногообщения #культуравизуализации

#личныйсайтфотографа 

 #фотосъемкапортрета #экспозиция #портретныйфотограф 

#фотосессияКиев #выставкахудожественныхпортретов #галереяпортретов #портретКиев #фотографКиев 

@absurdov_ruslan @uliadvoinik

@СергейКукарача @КатеринаЖемчугова

#ukraine #kiev 

#artphoto #artphotography

#portraitphotography #фотографРусланАбсурдов 

#художнєфото

#галерея #artproject 

#ABSURDOV.com

Буду рад узнать Ваше мнение по этой теме. 

А может у Вас есть классная идея или предложение?

Пишите, звоните, заходите в гости!